neděle 14. října 2007

Návrat z ráje

Před chvílí jsme dorazili po nočním letu do Singapuru a můžu říct, že posledních osm dní stálo doopravdy za to. Ve zběsilém tempu jsme poznali, proč je Bali tolik oblíbenou turistickou destinací. Zažili jsme mnoho neskutečných věcí, vyslechli ohromné množství historek a příběhů a udělali si obrázek o životě, kultuře a neskutečných paradoxech na jednom z mnoha tisíc indonéských ostrovů. Kdybych měl vše zaznamenat, mohl bych napsat slušně objemnou knihu. To ale neudělám, dokonce ani tentokrát nebudu psát jednotlivé detailní příspěvky o jednotlivých dnech tak, jako jsem to dělal, když jsem psal o Filipínách. Důvod je prostý - zabralo by mi to moc času, který radši strávím jinak. Takže se můžete těšit jen na nevelký počet stručnějších postů o tom, jak bylo na Bali krásně.





Díky Lubošovi a Gábině jsme proletěli za osm dní Bali. Zažili jsme atmosféru tohoto ostrova, ochutnali místní kuchyni (úžasné palačinky a spoustu jiných dobrot), viděli přírodu, prošli chrámy, koupali se v lázních, plavali v neuvěřitelném oceánu na jihu ostrova, zkoušeli surfovat - konečně vím proč chodit na pláž, při šnorchlování pozorovali fantastický podmořský svět na severu Bali, hledali prales, vodopády. Zkoušel jsem fotit rýžová pole - pod vodou, zelená, při sklizni i vyschlá. Poznávali jsme lidi, smlouvali v obchodeh, na tržištích i na plážích. Celkem čtyřikrát změnili ubytování, podlehli nočnímu životu na Bali a bohužel jsem taky vnímal velkou bídu mnoha obyvatel a hlavně ekologicko-turistickou katastrofu ostrova. Prostě bylo toho hodně a ne jenom krásného, určitě to však stálo za to. Jsem velmi zvědav co o tom do blogu bude psát Tom.

Žádné komentáře: